În mediul de afaceri actual, fuziunile și achizițiile au devenit din ce în ce mai frecvente. Corporațiile mari, dar și companiile de dimensiuni medii achiziționează firme din multe motive: pentru a-și extinde piețele, a intra pe piețe noi sau a-și minimiza concurența.
Odată ce afacerea financiară este încheiată, urmează un proces complex și anevoios, de a aduce împreună nu doar companii și culturi organizaționale diferite, cât și sisteme informatice și volume însemnate de date.
Fuziunile și achizițiile creează riscuri semnificative, multe cu consecințe financiare drastice pentru toate părțile implicate dacă nu sunt gestionate corect.
Mai jos sunt câteva dintre provocările întâmpinate de fme în proiectele noastre, câteva exemple specifice, precum și strategiile pe care le-am folosit pentru a asigura succesul clienților noștri.
Provocări comune în Fuziuni și Achiziții Bancare
Fiecare fuziune sau achiziție prezintă o provocare complexă pentru a aduce împreună oamenii, procesele, tehnologia și conținutul provenind din două sau mai multe surse. Modul în care sunt salvate datele, reguli de dși structurile de baze de date pot fi complet diferite, și scalate în volume mari de date, întregul proiect poate deveni rapid un coșmar tehnic. Iată câteva dintre provocările frecvente la nivel înalt pe care le-am întâlnit:
- Diferențe culturale și organizaționale
- Volumul și complexitatea datelor sistemului legacy
- Timpul de întrerupere ale sistemelor legacy
- Structuri de date diferite între sistemul legacy și cel țintă
- Securitatea datelor și conformitatea în timpul migrării
- Limitările de extragere a conținutului și metadatelor (exemplu: throttling ) în sistemele legacy.
O altă situație comună: echipele tehnice și experții care cunosc sistemele vechi, datele și istoricul documentelor, pot să nu fie cooperanți, să plece prea repede din companie sau să fie deja indisponibili.
Riscuri Critice în Timpul Fuziunilor și Achizițiilor Bancare
Provocările de mai sus pot fi amplificate și de diferențele de perspectivă ale membrilor echipei, devenind astfel riscuri financiare și organizaționale substanțiale în timpul unui proiect de consolidare a noii platforme:
Securitatea datelor compromisă și neconformitatea – Încălcările de date și neconformitatea cu reglementările industriale și legile de protecție a datelor pot duce la acțiuni legale, amenzi și penalități impuse de autoritățile de reglementare. Acest lucru poate duce la costuri financiare substanțiale, daune de reputație sau pierderea unor clienți și stakeholderi importanți. În unele cazuri, securitatea datelor compromisă în timpul unei fuziuni poate duce la încălcări de date și expunerea informațiilor sensibile despre clienți și conturi bancare, ducând la încălcări ale vieții private, furt de identitate sau capital și responsabilități legale suplimentare.
Pierderea sau corupția datelor în timpul migrației – fme este adesea solicitată să remedieze această problemă. O strategie slabă de migrare a sistemelor poate duce la pierderea proprietății intelectuale critice, a informațiilor proprietare și a secretelor comerciale, afectând avantajul competitiv al unei organizații. Dacă datele critice nu sunt disponibile, aceasta poate perturba, de asemenea, operațiunile normale de afaceri, ducând la timp de inactivitate și pierdere de productivitate. Inconsistențele datelor pot afecta exactitatea și fiabilitatea datelor în noua platforma. Efortul de recuperare dintr-o migrare prost gestionată poate deveni o sursă costisitoare de resurse; pierderea complexă de date necesită timp și efort pentru a fi recuperate, fapt ce poate distrage atenția de la alte obiective de afaceri importante.
Migrarea incompletă a datelor – Migrarea incompletă a datelor poate duce la lacune și inconsistențe ale datelor care afectează integritatea și calitatea acestora. De asemenea, neconformitatea cu autoritățile de reglementare poate duce la amenzi, acțiuni legale și daune reputaționale pentru organizație. În industria bancară extrem de reglementată, cum ar fi serviciile financiare și de investiții, riscurile includ conformitatea insuficientă cu cerințele de raportare financiară, încălcări ale confidențialității datelor clienților și fraude financiare. Informațiile incomplete sau inexacte despre tranzacțiile clienților și activitățile financiare pot afecta grav integritatea sistemului financiar și pot duce la sancțiuni severe, inclusiv retragerea licenței de operare. Autoritățile de reglementare efectuează frecvent audituri și inspecții, iar o gestiune defectuoasă a datelor poate rezulta în constatări de audit negative și o supraveghere sporită din partea reglementatorilor. Este important să recunoaștem aceste riscuri ca fiind esențiale pentru menținerea integrității și încrederii în sistemul bancar.
Echipa noastră are o vastă experiență și, din nefericire, am fost martorii fiecărui scenariu descris. Dar aceste provocări și riscuri pot fi gestionate eficient cu o înțelegere detaliată a domeniului și a cerințelor complexe pe care le implică un proiect de migrare a datelor în contextul fuziunilor și achizițiilor.
Strategiile fme pentru Succes în Timpul Fuziunilor și Achizițiilor
fme utilizează numeroase strategii pentru a elimina provocările menționate anterior și pentru a minimiza riscurile în timpul proceslui de migrare a datelor din cadrul unei fuziuni și achiziții. Iată câteva dintre acestea pe care le aplicăm pentru a asigura succesul clienților noștri:
Proceduri standard, dobândite în urma experienței – fme are o echipă excepțională de experți talentați și experimentați în migrarea datelor. Cu o experiență de peste 20 de ani, am dezvoltat un set clar de proceduri pentru a înțelege nevoile clientului și apoi pentru a clasifica, migra și valida toate datele necesare, asigurându-ne că acestea vor fi disponibile în sistemul target, cu un disconfort minim și fără întreruperea operațiunilor bancare zilnice.
Automatizarea – Migrarea unor volume substanțiale de date în multe proiecte de fuziuni și achiziții bancare prezintă o provocare majoră. fme depășește această provocare cu ajutorul migration-center, un produs propriu, care ne ajută să migrăm cu ușurință volume mari de date între o varietate de platforme sursă și țintă.
De exemplu, pentru o importantă instituție bancară din România, în urma procesului de achiziție a altei bănci, fme a migrat cu succes peste 7 milioane de înregistrări cu șase terabytes de date, distribute în 5 sistme care includeau la rândul lor alte substime sau module. Datele au fost migrate cu succes în noua platforma, într-un mod automat și controlat și în cel mai scurt timp posibil, fără întreruperea operațiunilor de zi cu zi.
Asigurăm Securitatea și Conformitatea Datelor – Securitatea și integritatea datelor sunt extrem de importante pentru toate echipele si proiectele fme. Efectuăm evaluări complete de risc și implementăm măsuri robuste de protecție a datelor, inclusiv controale de acces pe întreg parcursul ciclului de migrație. Atât intern, cât și extern, ne conformăm celor mai înalte standarde de securitate pentru a ne asigura că datele clienților noștri sunt controlate și protejate de la un capăt la altul.
Specializarea – Cheia unui proiect reușit de migrare a datelor în cadrul fuziunilor și achizițiilor bancare este să înțelegem detaliile astfel încât problemele mici să nu se dezvolte în probleme mult mai complexe. Avem specialiști care înțeleg modelele de business modelate în platformele către care migram date, astfel putem să validăm cu succes datele migrate.
Concluzie
Migrarea datelor în timpul fuziunilor și achizițiilor implică provocări complexe și variate. Importanța datelor crește probabilitatea greșelilor, iar sarcina de a integra diferite sisteme în timp ce se asigură integritatea datelor, conformitatea cu reglementările în vigoare și securitatea devine extrem de solicitantă.
fme excelează în medii complexe cu planificare detaliată și o structură de migrare tehnologică puternică. Prin experiența noastră, suntem pregătiți să gestionăm complexitatea datelor cu o competență unică și să recunoaștem atât provocările, cât și oportunitățile de îmbunătățire în migrările de date necesare în cadrul contextului de fuziuni și achiziții bancare. Această abordare descoperă noi posibilități și valoare neexploatată în bibliotecile de conținut. Obținem în mod constant rezultate de succes, maximizând valoarea investițiilor tehnologice ale clienților noștri.
Răsfoiește broșura și află mai multe detalii despre migration-center!
0 Comentarii